söndag 19 december 2021

Billigt kött till pizza eller pastasås

Hur har ni det med julstöket? Hoppas ni hinner med att njuta emellan alla julinköp.
I år har jag handlat mååånga av klapparna via nätet och på Gekås i Ullared. 

I dag tänker jag tipsa er om prisvärt kött som jag använder till pastasås och som topping på pizza. 
På bilden ovan är det grillad kyckling som jag skar i mindre bitar till förrgårdagens pizza. Köttet kommer från charkuterifabriken och säljs som ojämna skivor. Kilopriset som jag ger hos ICA Maxi är 39.95 kr. För den här biten till pizzan gav jag 13-14 kr.
Förutom grillad kyckling har jag även använt mig av rökt skinka, kalkon och kokt skinka. 

Till en god pastasås brukar jag tillsätta lök, grönsaker, vitlök, kryddor och crème fraiche tillsammans med kött.

Trevlig kväll!
Kram
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen