torsdag 2 mars 2017

Gratis material till barn: Djurlek med svenska vilda djur

Djur är något som intresserar barnen på jobb mycket och jag vet att de flesta barn gillar djur. Mitt material med djurlek med bondgårdsdjur som ni hittar HÄR är väldigt populär och för att utveckla intresset och kunskapen om djur mer har jag nu gjort ett likadant material med svenska vilda djur.
Materialet består av 12 stora cirklar med djurbilder och 12 små bilder med samma djurbild.
Följande djur finns med på bilderna: björn, älg, rådjur, räv, varg, hare, ekorre, kronhjort, vildsvin, lodjur, igelkott och bäver.
Förslag på aktivitet med materielen:
Man kan lägga ut de stora cirklarna på golvet och låta barnen ta en liten cirkel ur en påse. Sedan ska barnet hitta den stora cirkeln med samma djur på. Man kan prata och sjunga om vad det är för djur, hur den låter och para ihop korten med leksaksdjur! 
Korten kan användas på många olika sätt, det är bara att låta fantasin flöda. 
Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv HÄR!

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara här på bloggen. 


Passa på att ta vara på tiden och var rädd om er!/Maria

5 kommentarer:

  1. länken till denna funkar inte längre

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com så mejlar jag materialet till dig.

      Vänliga Hälsningar
      Maria

      Radera
  2. Hej!
    Är intresserad av ditt material skogsdjur, är download länken säker där man skriver in sitt mobilnummer!?

    Med vänlig hälsning,
    Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sofie!
      Står det Skolmagi på sidan så är det säkert.

      Vänliga hälsningar
      Maria


      Radera
  3. Hej! Är du medveten om att bilden på "rådjur" egentligen är en dovhjort?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen