lördag 9 januari 2021

Klädnypskort frukt och grönsaker med text

Hej, även idag kommer ni att få ta del av ett nytt material.
I går delade jag med mig av ett liknade material med klädnypskort som passar till de yngre barnen där man skulle matcha bilderna. Dagens material passar till äldre barn som har knäckt läskoden. 
I övningen läser barnen orden under bilderna och sätter en tvättklämma på det ordet som talar om vad det är för frukt eller grönsak på bilden. Om barnet inta kan läsa själv kan någon annan läsa orden och barnet sätta tvättklämman.
Materialet består av 30 kort med bilder på olika frukter och grönsaker med ord under bilderna. Förutom korten behöver man även ha klädnypor när man använder materialet. 

Korten kan även användas som samtalskort om de olika frukterna och grönsakerna. 

Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara här på bloggen.

Material Länken: Klädnypskort frukt och grönsaker med text

Håll avstånd och var rädd om er!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen