söndag 3 december 2017

Gratis pedagogiskt material till förskola och skola: Julgransaddition 1-10

Första advent är snart slut och här har dagen använts flitigt till att måla om en vägg, putsa fönster och julpynta yngsta sonens gamla rum. Bara jag gick in i det rummet tidigare blev jag deprimerad över den svarta fondväggen som Andreas valt att ha i rummet. Väggen är nu vit!

Jag har även hunnit skapa ett nytt pedagogiskt material med jultema, tro det eller ej men det blev ett matematik material igen😀 .
 Den här gången är det addition 1-10 som tränas, övningen går ut på att räkna ut talen i julgranskulorna och färglägga dem i färgen som finns vid siffran som motsvarar summan. 
Materialet består av ett A4 med en julgran, julgranskulor med additionstal och färgade rutor.


Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!

Länken: Julgrans addition


Ha det så bra alla fina läsare!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen