tisdag 4 april 2017

Dinosaurieägget som kläcks

 En "arbetsskada" som jag har är att jag tänker jobb väldigt ofta och hittar jag något som kan passa in på jobb när jag exempelvis är och handlar, så köper jag det. Jag tror att flera av er känner igen det och jag är säkert inte ensam om det.
Just det här ägget hittade jag vid ett besök i Ullared och tyckte att det skulle passa till barnen på jobb. Barnen har följt processen från ägg till nykläckt dinosaurie.
Ägget lägger man i en skål och häller på vatten. Efter ca 2 dygn började ägget att kläckas.
5 dagar senare har dinosaurien vuxit och skalet har kläckts mer.
 Här har dinosaurien kommit ut ur skalet. 
Det här möts barnen i dag! Det ska bli roligt att se deras reaktioner och höra deras kommentarer.
Oj, vad har hänt här? Vad är det för spår? Vem är den skyldiga? 
 Ser ni vem som har varit busig?☺

Ha det så bra!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen