söndag 20 november 2016

Bästa restaurangen ever: Dala Nisse

Inför i fredags när vi skulle köra upp till Stockholm hade jag bett om rekommendation på någon bra restaurang nära Vasastan där vi skulle bo. Jag fick tips om den här restaurangen:
En restaurang som vi aldrig hade hittat utan att få tips om den, TACK Helena Nygrund☺
Restaurang Dala Nisse skriver själv så här på sin sida, vilket stämmer perfekt:
Restaurang DalaNisse är som en kvarterskrog skall vara, det vill säga, som gäst känner man sig nästan som hemma! Tanken är att både kvartersfolket och de mer långväga gästerna ska känna sig välkomna. Vi är ett charmigt och ambitiöst gäng, som jobbar här och vi vill locka dig med både klassiska och moderna maträtter med spännande ingredienser. Nästa gång Du är i kvarteren kring S:t Eriksplan passa på att besöka oss på Vikingagatan 7.

Stellan åt en grillad entrecôte med vitlöksfrästa skogschampinjoner, rödvinssås, prosciuttolindad sparris och gorgonzolacrème. Jag åt grillad oxfilé på planka med rostade grönsaker, baconlindad haricots verts och bearnaisesås som serveras med gratinerad potatismos. Alla smakerna var ljuvliga tillsammans, Stellan hade aldrig ätit en så perfekt entrecôte tidigare. Som aptitretare innan maten fick vi gott bröd att tugga på. Lägg märke till smörkniven☺
Den här restaurangen kommer vi garanterat besöka igen och jag rekommenderar er att besöka den om när ni är i Stockholm, glöm inte att boka bord, flera sällskap fick vända i dörren då det var fullbokat!

Ha ett bra slut på veckan så hör vi i nästa!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen