torsdag 12 november 2015

Småbarns material: Välkommen till savannen

Efter att så många visat intresse för mitt material välkommen in i stallet har jag nu skapat ett liknande material fast med vilda djur. 
Jobbar ni med de yngre barnen på förskolan så kanske dagens material tips kan passa er.
Materialet består av savann bild och bilder på följande djur: lejon, hyena, zebra, buffel, giraff, elefant, tiger och noshörning.
Syftet med materialet är att titta och prata om hur djuren ser ut och hur de låter.


Gör så här för att sätta ihop boken:
Klipp ut alla delar.
Laminera dem och klipp igen.
Klistra fast en bild på baksidan av den ena ladugårdsdörren.
    Sätt fast en bilder efter den första med hjälp av bokplast eller
                 tejp, fortsätt att sätta fast varje bild efter varann.
Sista bilden klistras fast på baksidan av den andra ladugårdsdörren.
Vik ihop bilderna som ett "dragspel".

Vid intresse av materialet:Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet)
Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet.OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox då riskerar ni att få halva sidor!

Länken: Välkommen till savannen

 Nu ska jag strax lägga mig, imorgon blir det ett tidigt flyg till Stockholm där Pysslingdagen 2015 ska besökas!

God natt!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen