onsdag 25 februari 2015

Gratis material: Sifferlarv 6-10 färgkodad efter lilla pärltrappan

Här kommer ett sent besök efter att ha varit på möte tillsammans med övriga Pyssling förskolor ifrån Helsingborg och Höganäs i kväll.

Oj, vad populär min sifferlarv som jag skrev och delade med mig av igår blev:-) 
Ni hittar det inlägget HÄR!

Jag har även gjort en larv med siffrorna 6-10 som ni 
kan ladda ner i slutet av inlägget om ni vill!



Övningen går ut på att lägga de färgade cirklarna på rätt plats på larven.


Materialet består av ett papper med en larv på och fem färgade cirklar med siffror på.
Cirklarna är färgkodade efter Montessoris lilla pärltrappa.


Vid intresse av materialet:
Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet)
Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.
På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet:-)
Klicka på länken nedan för att ladda ner materialet som pdf.



Nu blir det strax sängen, ha det bäst alla fina läsare!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen