söndag 11 januari 2015

Gratis material: Formsortering till förskolebarn

Efter allt som hänt under hösten så har jag inte varit så kreativ men nu börjar lite idéer att poppa upp i huvudet.
Idag har jag gjort ett material där man ska sortera bilder på former så att det blir ett pussel.
Materialet består av fyra A4 papper med formerna cirkel, kvadrat, rektangel och triangel. 
Klipp ut formerna.
Övningen går ut på att lägga rätt bild till rätt geometrisk form och bilda ett pussel.

Inspiration till materialet hittade på pinterest!

Vid intresse av materialet:
Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet)
Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.
På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet:-)


LÄNKEN: Formsortering 


Trevlig kväll!/Maria

4 kommentarer:

  1. Tack snälla!
    Vi jobbar just nu med former, så detta material är toppen!
    Med vänlig hälsning Kamilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kamilla,
      Roligt att materialet passar,
      tack för din respons!
      Mvh
      Maria

      Radera
  2. Åh det har var toppen för mig oxå! Jag jobbar i träningsskolan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att höra!
      Tack för din kommentar.
      Mvh
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!