söndag 2 november 2014

Julmarknad på Wrams Gunnarstorps slott och Halloween

Den här helgen har bestått av många olika aktiviteter, det började i fredags med en trevlig Halloweenfest hos våra grannar Anna & Anders, alla gästerna var utklädda eller sminkade.
Jag såg ut så här:
Anna och Anders hade ordnat Quiz om städer, låtar, TV serier och filmer som vi fick gissa på. TACK för en trevlig fest!


Förutom ljusstämningen på Sofiero i helgen, är det Wrams Gunnarstorp årliga julmarknad och den besökte jag igår.
Det är många år sedan jag var där sist och det hade utökats med fler utställare både inom hantverk och mat.

Genom att mörkret kom och att det fanns julbelysningar och julgran blev det en mysig julstämning att gå runt bland all trevlig mat och alla fina saker.

En av hantverksutställarna var Inga Holm som är författare till barnböckerna om älgen Gruffe, hon sålde sina böcker och fina örngott, jag passade på att köpa julklappar.


Matmarknaden bestod av olika gårdsodlare och mycket gott att provsmaka.
Stellan fick några matpresenter av mig, bland annat senap och smakrika korvar. 




Nu är det dags för nästa aktivitet, nämligen två års kalas för min brorsdotter Ella!
Vi hörs!/
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen