måndag 8 september 2014

Müslikakor med kola smak

I eftermiddags blev jag sugen på att baka och tittade i skåpen vad jag hade hemma, jag hittade en påse müsli och testade att göra müslikakor.
Jag är själv ingen stor ätare av kakor men tänkte att jag kan bjuda mina kollegor på de.


Lättbakade müslikakor med kola smak

Detta behöver du:
100 g smör
2 dl müsli
1 1/2 dl vetemjöl
1/2 dl socker
2 msk sirap
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt

Gör så här:
Sätt ugnen på 175°C.
Smält smöret i en kastrull. 
Blanda i müsli, vetemjöl, socker, sirap, salt, vaniljsocker och bakpulver. 
Skeda smeten i ca 20 stycken mellanstora bakformar..
Grädda i mitten av ugnen ca 10-12 minuter, eller tills kakorna är gyllene.

Originalreceptet har jag hittat här.

God Natt alla fina läsare!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen