onsdag 20 augusti 2014

Nya träningskompisen Garmin vivofit är en trogen vän

Jag har aldrig använt stegräknare, pulsmätare eller något annat för att ha koll på min förbränning och rörelse, det har inte varit något jag har brytt mig om heller!

Nu helt plötsligt har jag genom att sett en facebook fått upp ögonen för en smidig kompis som nu följer mitt tempo varje dag!

Välkommen Garmin vivofit!!

Bilden är lånad hos www.netonnet.se
Vivofit är ett träningsarmband som är litet och känns som en klocka, den visar mina steg, kalorier förbränning, km och registrerar min sömnrytm.

Det är en väldigt smart sak som läser av mitt tempo och sätter upp nya steg mål  till mig varje dag. Om jag är stilla för länge syns ett rött streck i displayen som visar att det är dags för mig att röra på mig, visst är det smart!! 
 Tillsammans med ett pulsband mäter den även min puls och då även den exakta förbränningen.


Via Garmin Connect sparar jag mina framsteg och kan följa all data som vivofiten har registrerat!

Jag kan rekommendera det smidiga armbandet, det har fått mig att röra mig ännu mer än tidigare!! 

NU har jag suttit för länge och ska röra på mig igen!
Vi hörs!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen