tisdag 5 augusti 2014

Hemmagjord glass med daim och maräng

Jag är glad för lättlagad mat i alla dess former, det jag tänker dela med mig av idag tillhör verkligen den kategorin och består endast av tre ingredienser.


Detta behöver du:
1 pkt vaniljvisp
1 dubbel daim + 1 dubbel daim till dekoration
50 gram marängtoppar+ lite till dekoratione
ca 14 aluminiumformar


Gör så här:
1. Lägg Daimen i en påse och krossa den i en mortel.
2. Vispa vaniljvispen i en bunke.
3. Häll i daim och marängtoppar i bunken och blanda runt allt.
4. Fyll aluminiumformarna med smeten och ställ de i frysen i ungefär 4 timmar.

Innan servering dekorera glassen med krossad daim och marängtoppar.

Enkel och god dessert är redo att serveras!!


Jag önskar er alla en trevlig tisdag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen