torsdag 7 augusti 2014

Glass med turkisk peppar och varma hallon

När vi har gäster på middag serverar vi nästan alltid efterrätt och för er som är intresserade kommer här ett tips på en dessert som verkligen uppskattas av alla.

Jag gillar smak kombinationen av hallon och lakrits, så det är en av mina favorit desserter!!


Glass med turkisk peppar och varma hallon
Detta behöver du:
Serveringsglas (jag använder IKEAS)

Vanilj glass
Turkisk peppar 
Frysta hallon
Gör så här:
Krossa turkisk peppar i en mortel.
Lägg ca 1 tsk krossad turkisk peppar i botten på ett serveringsglas.
Lägg i glass.
Strö över lite krossad turkisk peppar.
Varm hallonen på spisen eller i mikron.
Toppa med de varma hallonen.

Nu är det dags att köra till jobb! Ha en bra dag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen