söndag 27 juli 2014

Svalkande vattenmelon och hallon drink med stevia

Ja, då var sista dagen kommen av mina fyra semester veckor:-(
Visst allt har ett slut.......även semestern, det är bara att jobba på och se framemot nästa ledighet.


Vad sägs om en ny svalkande drink i värmen?



Jag har tidigare lagt in ett recept på en svalkande sommardrink och har nu gjort en ny med smak av vattenmelon och hallon, i den har jag valt att ersätta det vanliga sockret med stevia som inte påverkar blodsockret och triggar igång sötsuget som vanligt socker.

Detta behöver du:

1 liter vatten
2 dl stevia strö
4 dl (2 frp) vattenmelon & hallon lättdryck
1 flaska vodka (750 cl)

Gör så här:
Koka upp vatten och stevia, låt svalna.
 

Tillsätt juicen och vodkan.


Blanda och häll blandningen i burkar och ställ in i frysen.
När blandningen har sorbet konsistens är den färdig att använda.

Skeda 3/4 av glaset med blandningen.

 Fyll upp med fruktsoda eller liknande läsk.  
Jag lade även i färsk tärnad vattenmelon.

Mycket god och svalkande!!

Nu bär det av på en liten grillkväll, ha en trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen