måndag 23 juni 2014

Parrots naturgodis-lösvikt eller påse?

När man hör ordet naturgodis låter det som nyttigt godis, allt är absolut inte nyttigare än vanligt godis!

Brukar ni köpa naturgodis? 

Jag har hittat några favoriter hos Parrots som jag brukar köpa, två av de är jordgubbs
crisp och hallon crisp, det är riskrisp dragerade i vit choklad med smak av yoghurt, jordgubbe och hallon. Kanske inte så nyttiga men väldigt goda!



Igår när jag skulle handla naturgodis såg jag att de även hade färdiga påsar med några av sina sorter, bland de fanns just mina favoriter blandade i en påse.


Tror ni att det var samma kilo pris på påsen som på det i lösvikt?

Nej, det var det inte, påsen hade ett kilopris på 99,50 och lösvikten på 129 kr. Jag tycker det är konstigt att det skiljer så pass mycket när det är samma märke och samma godis!

Kanske beror skillnaden på att det i lösvikt består av fler sorter som är olika dyra och att man väljer att tar ett genomsnittspris.

Nu börjar min sista arbetsvecka innan semestern och den består endast av fyra arbetsdagar!

Ha en härlig måndag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen