onsdag 25 juni 2014

Montessorimaterial: parövning icke ljudenliga ord med bokstavsklämmor

Nedräkningen har kommit till endast en dag kvar att jobba innan mina fyra härliga semester veckor börjar! Varför känns alltid sista arbetsveckan så lååååång och jobbig?

Roligt att så måååånga av er gillar mitt material parövning med bokstavsklämmor med ljudenliga ord. Jag har valt att göra ett likadant med icke ljudenliga ord med fyra bokstäver.


Materialet består av 12 ord kort med bild. Till varje kort behövs fyra tvättklämmor som man skriver bokstäver på så att man kan para klämmorna till bokstäverna på korten.
Alla kort har icke ljudenliga ord med fyra bokstäver och är färgade i blå efter Montessoris språkmaterial.

Övningen går ut på att sätta fast klämmorna på korten så att de bildar samma ord som står på korten, även yngre barn som inte kan läsa kan göra övningen och då skapa de sig ett bildminne av ordet.

Vid intresse av korten, klicka på länken nedan för att ladda ner dem som pdf.


Ni får gärna lämna kommenterar på materialen!

Ha det så bra!/Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen