torsdag 1 maj 2014

Kosläpp på Västraby Gård i Kattarp

Hade ni en trevlig Valborg? Själv gjorde vi inget speciellt, förutom att grilla som jag tycker tillhör Valborg!
Vi fick se tre Valborgsbrasor på vägen hem från Svedberga, det var olika gårdar runt om som eldade.

Fast vi har bott i Kattarp utanför Helsingborg sedan 1994 har jag aldrig varit på kosläpp. Vi bor nära en väldigt stor gård som heter Västraby Gård och de har sitt kosläpp den 1 maj, vilket jag fick reda på idag och passade på att cykla dit för att titta. 
                                                                            Bilden är lånad på http://www.vastrabygardab.se/

Jag hade väntat mig mycket mer folk där än vad det var.
Tyvärr var batteriet tomt på vår kamera så jag fick nöja mig med mobilkameran, filmen lyckades jag inte föra över hit så det blir ett par bilder istället.






Vilken glädje korna visade när de äntligen fick komma ut i det gröna efter vintern inne i stallet.

Västraby Gård har enligt deras hemsida 500 Holsteinmjölkkor och 400 ungdjur, så det var utsläpp i många olika hagar.

Ha en trevlig 1:a maj!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen