lördag 19 april 2014

Ägg och bacon i muffinformar

Vilken härlig dag! Hoppas ni har möjlighet att njuta av påsken och det fina vädret!

Vi begav oss upp till Kullaberg och fikade på Ellens café i Ransvik. På caféet arbetar en gymnasiekompis (Marie) till mig som jag inte har sett på många år, det var jätte skoj att träffa dig idag!
I går öppnade caféet för säsongen och det var många som hade samma tanke som oss i det fina vädret. Ransvik är verkligen värt ett besök för bland annat dess fina natur och en fika hos Ellens.

Vi är bortskämda med den fantastiska naturen runt om oss här i Skåne och närheten till kontinenten, man tar det lätt för givet när det finns så nära inpå! Stellan och jag är duktiga på att besöka Mölle och Kullaberg ett par gånger om året, i dag var årets första.



I går fixade Stellan en annorlunda och väldigt mättande frukost till oss med bröd, ägg och bacon som han lagade i en muffinsplåt.



Ägg och bacon i muffinsformar

Ingredienser till 3 personer

6 ägg
1 pkt bacon
6 brödskivor
Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader.
Smörj muffinsplåten med smör.
Tryck ut lagom stora brödcirklar med hjälp av ex. ett glas.
Lägg brödet i botten på muffinsplåten.
Lätt stek baconskivorna och lägg en skiva runt kanten i varje form.
Knäck i ett ägg i varje form.
Ställ in muffinsplåten i ugnen i ca 20 minuter.
Klart att servera!!


Tyvärr kan jag inte ange någon källa till receptet då Stellan inte vet var han såg det någonstans.

Jag önskar er alla en trevlig påskaftonskväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen