onsdag 18 december 2013

Enkelt julpyssel till barn

Det finns mängder av bloggar o dyl med idéer på julpyssel för barn. 
I dag har vi haft julpyssel på jobb, alla pedagoger i arbetslaget hade med sig vars ett  förslag på ett pyssel som barnen kunde välja att göra. 
Det blev garnbollar, julkort med snöstjärnor och julgranar.
Mitt bidrag till pysseldagen var julgranar, jag gjorde två granar med olika svårighetsgrader. Barnen på avdelningen är mellan 2,5 år till 5.5 år så det behövs något till alla som vill pyssla!
Så här ser dem ut:

Följande material behövs: papper, granbarr, klister, glitter och sax. 


På grund av stormarna som vi haft i höst och vinter har min kollegas granar blåst ner och hon hade med sig en säck full med gran som vi kunde använda!

Det var allt för idag, nu säger jag god natt! /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen