söndag 6 oktober 2013

Pulled Pork

Söndag igen och snart dags för en intensiv arbetsvecka med flera kvällsmöten.........gäller att passa på att njuta av helgen så lääääänge den varar.

I dag har jag tillagat Pulled Pork för första gången (har ätit det tidigare). Redan vid 9-tiden i morse åkte fläskkarrén med barbequesås och kryddor ner i lergrytan och in i ugnen.


Jag letade länge efter ett recept och använde mig av Tina Nordströms recept. Den här gången använde jag färdig köpt barbequesås, Hellmans.


Ingredienser:

1,2 kg fläskkarré utan ben
2-3 dl barbequesås
½ msk paprikapulver
2 krm cayennepeppar
2 msk olivolja

Gör så här:

Lägg köttet i en gryta med lock, häll över barbecuesåsen,olivolja, paprikapulver och cayennepeppar. Sätt ugnen på 110 grader. Sätt in grytan i ugnen. Efter ca 9 timmar tar du ut den.

Jag serverade med grönsaker och kall sås i tortillabröd.

Nästa gång ska jag göra egen babequesås med mer rökt smak!

Önskar er en skön söndag kväll!/Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen