söndag 7 juli 2013

Pedagogiska arbetsstenciler för äldre barn

Hej!

Hoppas ni har haft lika härlig sommarväder som vi har haft i Skåne i dag!
Jag är en soldyrkare och tar alla chanser jag kan att få vara ute i solen!

Arbetsstenciler

Använder ni arbetsstenciler till barnen på förskola/skola?
I dag används kanske I pad i verksamheten med liknande appar som barnen gör en övning med!

Arbetsblad: 
Vad heter djuren som bor på bondgården?

Jag vet att det finns många läroböcker eller pyssel böcker som har har liknande uppgifter som den arbetsstencil som jag har tillverkat!
Jag har gjort en stencil för äldre barn som har börjat läsa.
Barnen ska dra ett streck mellan djurets namn och bilden på djuret.

En enklare övning där barnet tränar att läsa ordet samt att hitta och para ihop ordet med bilden genom att dra ett streck mellan dem!


Jag har även gjort en i svart/vit om man hellre vill använda det till barnen!

Vid intresse av materialet klicka på någon av länkarna nedan:
Vad heter djuren som bor på bondgården? (färg)
Vad heter djuren som bor på bondgården? (Svart/vit)Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

Önskar er en skön dag i solen!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen