söndag 12 maj 2013

Krämig kycklinggratäng med purjo och chutney

Hejsan!
Oj, ännu en helg är snart slut. I dag har vi varit hundvakter till två söta shetland sheepdog. Bra att ha till låns och kunna lämna tillbaka:-) Vi hade säkert haft en egen hund om jag inte hade varit allergisk mot pälsdjur.

Här kommer ett favvo recept på en super god kycklinggratäng som är lättlagad:
Krämig kycklinggratäng med purjo och chutney

Ingredienser:
1 grillad kyckling, rensas och skäres i bitar
1 purjolök, strimlad
smör att steka i

3 dl grädde

2 dl creme friache

2 msk mango chutney

1 msk soja (kinesisk)

1 msk kalvfond
salt & svartpeppar


Gör så här:
Lägg kycklingköttet i en ugnsform.
Stek purjolöken mjuk i smör.
Tillsätt mango chutney, grädde, crème fraiche, soja och fond.
Låt koka upp och smaka av med salt och peppar. Häll detta över kycklingköttet.
Ställ in gratängen i ugnen 200 C ca 20 min tills allt är genomvarmt och fått lite fin färg.
Servera med ris eller bara en god sallad (LCHF)
Receptet har jag hittat på Matplatsen.

Önskar er alla en skön söndagkväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen