tisdag 23 april 2013

Montessorimaterial skriva blå ord med 5 bokstäver

Den här veckan började intensivt med utvecklingssamtal på jobb och planeringar inför dem.
Var tar tiden vägen? Jag skulle just behöva fler timmar på dygnet.

Materialet som jag vill dela med mig av är inte tillverkat i dag.

Skriva blå icke ljudenliga ord med fem bokstäver
Tidigare har jag tillverkat skriva rosa ljudenliga ord med tre och fyra bokstäver och skriva icke ljudenliga ord med fyra bokstäver.
Det här materialet har samma funktion. Barnet skriver bokstäverna på vad bilden föreställer i rutorna under bilden.

Materialet består av 18 bilder med 5 rutor under varje bild för att skriva bokstäverna om vad bilden föreställer. Det finns även en lös lapp med ordet skrivet som man kan klistra på baksidan för självkontroll eller använda på något annat sätt.

Tyvärr har jag ingen bild på materialet. De materialen som jag har tillverkat tidigare och som har samma syfte hittar ni här:
Rosa ord 3 bokstäver.
Rosa ord 4 bokstäver.
Blå ord 4 bokstäver.

Lpfö 98 Reviderad 2010
Förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar intresse för skriftspråk samt förståelse för symboler och deras kommunikativa funktioner.

Vid intresse av materialet mejla mig på malund68@hotmail.com eller lämna din mejladress i en kommentar så skickar jag det till dig.
Det är givetvis kostnadsfritt!! 
Ha det så bra! /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen