lördag 16 mars 2013

Matematik med påsktema

Hej igen!
Jag börjar med att lägga in lite material som jag har på min förra blogg: malund68.bloggproffs.se.
Här kommer ett matematik material med påsk tema!
Matematik
Materialet består av 10 hönor med siffrorna 1-10 och 55 kycklingar.
Övningen går ut på att räkna kycklingar och lägga rätt antal under hönorna.
Om man vill kan man börja med 1-3 eller 1-5.


Vid intresse av materialet: 

Jag vet att det fungerar bäst på att hämta materialen via en dator. Tror att man behöver ladda ner dropbox till telefon eller surfplatta för att kunna hämta materialen.
LÄNKEN: Påsk matematik höna och kyckling

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

Vi hörs!
Kram
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen