måndag 3 juni 2024

Montessorimaterial: Räkna och spåra siffrorna 1-9

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar än så länge med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg ww.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram #malund68pedagoginspo Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. Mvh Maria

 Hur har ni det så här i slutet på terminen? Det brukar vara mycket man ska hinna med innan det är dags för den välbehövliga sommarsemestern. 

I dag tittar jag in här för att dela med mig av ett nytt material som kan användas till de äldre barnen på förskolan, förskoleklass och klass 1. 
Materialet består av arbetsblad med siffrorna 1-9 där barnet/eleven spåra siffrorna.


Genom att spåra siffrorna utvecklar barnet/eleven sin handmotorik och skapa ett muskelminne av siffrornas form.
I aktiviteten kan även siffrornas namn och ordningsföljd tränas.
När ni skriver ut materialet har ni möjlighet att välja mellan montessori färgkodad variant eller en i grått.

Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos Skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

OBS! Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.
  

Önskar er en fin start på veckan!
Kram Maria 

2 kommentarer:

  1. Hej! Tack för allt material, hur kommer man i kontakt med dig? Tack i förhand.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Varsågod. Du kan mejla mig på malund68@hotmail.com

      Mvh
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen