måndag 11 april 2022

Montessorimaterial: 3-stegskort världsdelar

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg ww.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram #malund68pedagoginspo Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. Mvh Maria

Nu är påskveckan här och jag har ledig hela veckan, det är så skönt. Hoppas flera av er får en skön ledighet i påsk.

Fastän jag är ledig har jag tillverkat ett nytt montessorimaterial. 
Det är ett material där världsdelarna tränas.
Materialet kan användas som en parövningen eller som en trestegs lektion, där man i 3 steg gör följande:

1. Ta ett kort i taget (isolerar det) och benämner det och be barnet säga efter. Upprepa med alla korten.

2. Lägg ut alla bilderna och be barnet ge dig/peka på de olika korten

3. Isolera och ta ett kort i taget och fråga om barnet kan säga vad det heter.

Det finns två olika storlekar på korten att välja mellan.
Korten ovan har följande mått:
Korten med text och världsdel är 9,5 cm breda och 9,2 cm långa. Textkorten är 9,5 cm x 2,5 cm och korten med bara världsdel är 9,5 cm x 6,7 cm.

Korten nedan har följande mått:
Korten med text och världsdel är 9,5 cm breda och 12,7 cm långa. Textkorten är 9,5 cm x 2,5 cm och korten med bara former är 9,5 cm x 10,2 cm.
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos Skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

OBS! Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.

Material LÄNKEN: 3-stegskort världsdelar

Önskar er en bra start på påskveckan! / Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen