måndag 3 januari 2022

Djurlek med bondgårdsdjur och svenska vilda djur

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar än så länge med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg www.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram #malund68pedagoginspo 
Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. /Maria

Önskar ER alla en God fortsättning på året!

Två av mina material som jag har fått många mejl om att få skickat är djurlek med bondgårdsdjur och djurlek med svenska vilda djur. Jag har nu uppdaterat materialen och kommer att lägga in dem på min butik hos Skolmagi.
Materialet med bondgårdsdjur består av 10 stora cirklar med djurbilder och 10 små bilder med samma djurbild. Följande djuren som finns med på korten:
ko, häst, gris, katt, get, hund, mus, tupp, lamm och kyckling.
Förslag på aktivitet med materialet: 
Man kan lägga ut de stora cirklarna på golvet och låta barnen ta en liten cirkel ur en påse. Sedan ska barnet hitta den stora cirkeln med samma djur på. 
Man kan prata och sjunga om djuren, hur dem låter och para ihop korten med leksaksdjur.

Korten kan användas på många olika sätt, det är bara att låta fantasin flöda! 
Materialet med svenska vilda djur består av 12 stora cirklar med djurbilder och 12 små bilder med samma djurbild.
Följande djur finns med på bilderna: björn, älg, rådjur, räv, varg, hare, ekorre, kronhjort, vildsvin, lodjur, igelkott och bäver.
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos Skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

OBS! Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.

Material LÄNKARNA: Djurlek med bondgårdsdjur
                                   Djurlek med svenska vilda djur

Vi hörs snart igen!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen