söndag 22 september 2019

Arbetsblad äpplets livscykel

På onsdag den 25 september är det äpplets dag och vi kommer att arbeta med äpple hela veckan. Jag är ansvarig för veckans tema och har förberett en del aktiviteter. Vi kommer bland annat att titta på äpplets delar och dess livscykel. Inför veckan har jag skapat några nya arbetsblad som jag delar med mig av till er idag. Nedan ser ni tre olika arbetsblad med äpplets livscykel. 
På ett par av arbetsbladen färglägger man själv alla bilderna, man väljer att skriva ut de man vill använda.
I aktiviteten klipper man ut cirklarna och klistrar in på rätt plats i livscykeln.  

I aktiviteten tränas livscykeln olika namn och dess ordningsföljd.
Materialet finns att ladda ner hos skolmagi.nu , ni hittar det HÄR.

Titta snart in igen om ni är intresserade av fler arbetsblad.

Trevlig kväll!

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen