torsdag 22 februari 2018

Gratis pedagogiskt material: Subtraktionsspel med Pokémon

Jag har fått önskemål om barnen skulle kunna räkna subtraktion i spelet med Pokémon som redan finns med addition. Nu har jag haft ork att fixa ett som jag delar med mig av idag.
Spelet spelas på samma sätt som med additionsspelet och består av en spelplan med pokémonfigurer och tal på.
Du behöver:
1 tärning 
Spelpjäser för varje spelare

Förberedelser: 
1. Varje spelare väljer en eller två pokémon, beroende på hur många spelare man är.
2. Ställ spelpjäserna på start.
3. Slå tärningen. Den som får högst börjar. 

Spelets gång: 
1. Slå tärningen. Gå lika många steg som tärningen visar.
Räkna ut uppgiften. Blir differensen detsamma som talet på din Pokémon får du slå ett extraslag. 
Blir differensen detsamma som talet på din motståndares Pokémon får han eller hon ta ett steg framåt. (Han eller hon behöver då inte räkna ut uppgiften.)
2. Sen är det nästa spelares tur.  
3. Den som först hamnar på målstjärnan vinner. 

Materialet laddar ni ner själv!
Jag har fått mejl om att det fungerar hur bra som helst att även använda Ipad och Iphone vid nerladdning.
Material LÄNKEN: Subtraktionsspel med Pokémon
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!

Nu ska den här förkylda kroppen vila!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen