måndag 25 december 2017

Juldukning 2017

Hoppas ni har haft en bra julafton och en fin juldag hittills! Här var det fullt hus igår med god mat, dryck och trevligt sällskap av en del av släkten på både min och Stellans sida. Vi saknade Kevin som tillbringar julen i Bollnäs hos sina svärföräldrar. 

Eftersom vi hade julen hemma hos oss i år igen var det en del förberedelser som skulle göras och en av dem var att duka bordet.

I år gick dukningen i mest rött, vitt och silver med inslag av grönt.
Servetterna dekorerades med grankvist, polkakäpp och knöts med rött band.

Besticken låg i tomteluvor som jag köpt hos wish, glasen dekorerades också med tomteluvor i papp som även kommer från wish.
Granris med fina julkulor från Søstrene Grene och torkade apelsinskivor med kanel fick lysa upp bordet.
Jag gillar att duka fint och hitta på nya idéer varje år.
 Allt är nu undanstädat och vi har haft en slappedag här hemma. I kvälls ska vi ut på stan med vänner. 

Trevlig juldagskväll till er!
Kram
Maria

2 kommentarer:

  1. JÄttefin dukning. Den gillar jag verkligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda/Candygirl!
      Jag var väldigt nöjd med den och fick beröm av gästerna :-)

      Gott Nytt År!
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen