torsdag 13 juli 2017

Venedig

I dag valde vi att via receptionen på Italy camping village (där vi bor) köpa biljetter som tog oss över till Venedig. Resan dit med buss och båt var väldigt smidig och tog ca 45 minuter.
En av de berömda broarna i Venedig är Suckarnas bro, som är en övertäckt gångbro. Bron uppfördes mellan 1600 och 1603 och ledde från domstolen i Dogepalatset över kanalen Rio di Palazzo till det gamla fängelset. 
Jag kan tala om att vi inte var ensamma om att besöka Venedig idag! En av de platser som det var mest folk på var Markusplatsen och kön in till Markus kyrkan ringlade sig låååånga.
Vi valde att utforska delar av Venedig där det inte var lika mycket folk. Det är en stad som verkligen är värt ett besök😀👍
Efter en dag i ett 30-35 gradigt vindstilla Venedig blev det en dopp i havet när vi kom tillbaks till campingen!

Nu ska jag lägga mig och läsa en stund! Kram Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen