torsdag 16 februari 2017

Montessorimaterial: Skriva ljudenliga ord med 5 och 6 bokstäver

Sedan jag gjort de nya skrivböckerna har intresset för att skriva ökat ännu mer hos barnen och jag har fått önskan om fler böcker. Vad gör man inte för de underbara barnen.........jo, en ny bok med ljudenliga ord som består av 5 eller 6 bokstäver.
Bilderna som jag har valt är:
strut                     vinbär                   vitlök
skruv                    solros                   blåval
morot                   rödlök                   blåbär
vitkål                   nötskal                  sytråd
metspö                 skrin                     julgran
biltak

Materialet består av två A4 papper med 8 bilder och skrivrutor på varje, sammanlagt 16 bilder att skriva ord till.
A4 papperna klipper man isär på linjerna jag har gjort och sätter fast en framsida (om man vill) som finns med. 



Vid intresse av materialet: 

Länken: Skriva ljudenliga ord med 5 och 6 bokstäver

Efter en intensiv vecka full med utvecklingssamtal känns kroppen och knoppen trött, så nu längtar jag efter helgen! Men snart är det fredag och några timmars jobb innan jag kan njuta av den. 
Önskar er en skön avslutning på torsdagen!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen