söndag 2 oktober 2016

Gratis material till förskolebarn: Parövning alfabetet med bilder

Hoppas ni har haft en skön helg! Tänk, nu sitter man här igen med ytterligare en vecka bakom sig och en ny orörd framför sig.

Jag har börjat gå igenom mina material och se vilka som jag kan göra om så att ni själv kan ladda ner dem, jag har uppdaterat ett par stycken.
Det jag ska skriva om ikväll är en sorteringsövning med alfabetet och bilder. Övningen går ut på att sortera kort med bilder efter dess begynnelse bokstav till rätt bokstavskort. Bokstaven X finns i två uppsättningar den ena ska sorteras efter bokstaven som ordet slutar på ex sax. 

Materialet består av kort med alfabetet i versaler och gemener och av kort med bilder. Till varje bokstavskort finns tre bilder att sortera.


Vid intresse av materialet: 

LÄNKEN: Paröv alfabetet och bilder 


Glöm inte att ni gärna får ge feedback på materialen, det pushar mig att fortsätta göra egna material som ni kan ta del av. 



Vi hörs snart igen!
Maria

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att du gillar det.

    Vänliga hälsningar
    Maria

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Hej!
      Tack så mycket!

      Vänliga hälsningar Maria

      Radera
  3. Kan inte öppna upp detta!
    Fel (404) får jag upp.
    Hur ska jag göra då?
    Tack på förhand!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen