lördag 13 augusti 2016

Gratis material till förskolebarn: Småbarnsmaterial: Parövning/spel med djur som lever i Sverige

Jag hade visst fel material fanns sedan tidigare här på bloggen (se gårdagens inlägg), det är inte så lätt att hålla reda på alla materialen☺
Även om det finns tidigare kommer här en uppdaterad version där en del av bilderna är utbytta.  
Materialet som är en parövning med djur som lever i Sverige är lämpligt till de yngre förskolebarnen.
Materialet består av 5 ark med 4 djur på varje och tomma rutor att lägga de lösa bilderna på.
Om man vill kan man använda materialet som ett memory spel och vända de lösa bilderna upp och ner på bordet och ha varsitt ark att lägga bilderna på.
Man kan även välja att ha plastdjur att sätta under varje bild.
Det är bara att låta fantasin flöda så kan ni säkert hitta ännu fler användningsområde.
Den fina hunden Hulk som har fått agera fotomodell är yngsta sonens och hans flickväns♥

Vid intresse av materialet:
Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet. OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox, då riskerar ni att få halva sidor!


Länken:Parövning/spel med svenska djur


Ha det så bra och var rädd om er alla fina läsare!
Kram Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen