tisdag 26 april 2016

Tips på utemiljö på förskola

På jobbet har vi olika ansvarsområden och några av mina kollegor är med i en gårdsgrupp, det är de som ansvarar för att planera för vår utemiljö på förskolan. I lördags hade gårdsgruppen tillsammans med några föräldrar och barn en gårdsdag där förslagen på nya saker blev verklighet☺
I går 
mötes alla på Raus förskola av så här fina saker:

 En fin biltvätt som snabbt blev en av favoriterna hos barnen.


Vår fina bänk som tillverkades i fjol fick fina färg i år. 


Vår gamla buss blev inte godkänd vid en besiktning av vår gård och nu har vi fått en enklare och smidigare variant.


 I vår sandlåda fick vi ett fint bord, det är en kabeltrumma som den är gjord av.


Intill biltvätten finns en bensinpump, slangen till den är en duschslang.

Två andra kabeltrummor blev en brandbil och en polisbil.

Vår pilkoja har fått mer pil och blivit tätare. 

Ni skulle sett barnens glädje när de såg alla fina saker!! Jag rekommenderar er att ta hjälp av föräldrar till att göra deras barns utemiljö på förskolan lite trevligare.

HÄR och HÄR kan ni läsa mina tidigare inlägg om utemiljö på förskola.

Alla bilder är lånade från Raus förskolas facebook sida.

Ha en bra start på veckan!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen