söndag 29 november 2015

Adventsvaka och julbord

I går startades advent med en adventsvaka hos Anna och Lena som bjöd på mingel med god dricka och tapas. Det var en underbar kväll med många goa skratt och härliga nya bekantskaper.
Vi spelade julklappsspelet med en enormt stor inlevelse och vi kom hem med tre vinster. Kvällen övergick till natt och vi kom inte hem förrän kl.03:45 i morse, vilket inte händer så ofta nu för tiden.
TACK Anna och Lena för en fantastik kväll och natt♥
Anna saknas på bilden, då hon finns bakom kameran☺


I dag skulle vi varit på en jultura med Sundsbussarna, den blev tyvärr inställd pga stormen Gorm som ska komma in i Sverige nu ikväll. Stellan och jag var sugna på julmat och lyckades få platser tillsammans med min syster och svåger på Tunneberga Gästgifvaregård i Jonstorp, där vi avnjöt deras underbara julbord.
Mina favoriter på julbordet är sill och lax samt gottebordet☺

Nu ska en mätt och trött Maria tillbringa resten av den här 1:a advent i soffan och sängen!/Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen