måndag 26 oktober 2015

Fin adventskalender till barn från Schleich

Snart är det bara en månad kvar tills det är dags att öppna första luckan i adventskalendern. Har ni börjat tänka på vad ni ska ha för adventskalender till barnen hemma eller på förskolan? När våra killar var små brodera jag en adventskalender som vi hängde paket i och det blev många saker som skulle köpas och slås in. Ett år fick de även en adventskalender med kinder ägg i och det var uppskattat att både få choklad och en leksak varje dag.


När jag var i Ullared fanns det mååånga olika kalendrar att välja på exempelvis pixi julkalender, lego julkalender och  den här som jag köpte till jobb:


Schleich julkalender med bondgårdsdjur, det fanns även en med bara hästar. Jag gillar Schleichs djur som är väldig naturtrogna och hållbara, barnen kan leka i många år med dem.
I den här kalendern får man det här:


Vill ni ha fler tips på adventskalendrar som ni tillverkar själv till era barn hemma eller på förskolan så klicka på länkarna nedan. 

Ha en härlig höstdag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen