torsdag 17 september 2015

Steg för steg ritning pingvin till förskolebarn

Nu har jag blivit färdig att fotografera ett till av mina steg för steg material till att rita och passar på att dela med mig av mallen till pingvinen idag! 


I den här aktiviteten tränar barnen bland annat att se mönster och rita efter mönster steg för steg.
 

 LPFÖ 98 rev 10:
Förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar sin förståelse för rum, form, läge och riktning och grundläggande egenskaper hos mängder, antal, ordning och talbegrepp samt för mätning, tid och förändring.

Vid intresse av materialet:
Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet)
Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.
På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet:-)
Klicka på länken nedan för att ladda ner materialet som pdf.




Material LÄNKEN: pingvin

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!
Hur getingen ser ut steg för steg hittar ni HÄR.

Trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen