måndag 10 augusti 2015

Potatissallad med färskpotatis, ruccola och senap

I torsdagskväll hade jag bjudit hem några av mina närmaste kollegor och på menyn stod en enkel buffé som jag till stor del hade förberett i förväg.
Meny:
Potatissallad med färskpotatis, ruccola och senap
Grönsallad
Dubbelmarinerad fläskfilé
Kycklingspett
Gravlaxpaj

Grönsakspaj

Receptet på potatissalladen som även passar bra till grillat kommer här:

Potatissallad ca 10 portioner

ca 1,5 kg Färskpotatis
1 rödlök
1 knippe rädisor
Lite färsk basilika
1 påse ruccola
2 tomater
1 msk dijonsenap
En skvätt rödvins vinäger
En skvätt olivolja
Lite parmesan eller annan smakrik ost

Gör så här:
1. Koka potatisen.
2. Dela potatisen och blanda med senapen.
3. Skiva rödlök, tomater och rädisor och blanda ner i potatisen.
4. Blanda ner ruccola, lite basilika blad
5. Skvätt över vinäger och olivolja
6. Hyvla över ost och rör om

Allt utom tomater, rädisor, basilika och parmesan förberedde och blandade jag dagen innan. 

Vi hade en super trevlig kväll med många glada skratt.

Recept på grönsakspajen kommer vid ett annat tillfälle.

Bilden är lånad hos mytaste.

Nu bär det iväg på träning, vi hörs!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen