söndag 23 augusti 2015

Pasta med kyckling, basilika, soltorkade tomater och västerbottenost

Vilken härlig dag det blev, den har bestått av mycket motion, Stellan och jag tog fram våra sportcyklar och cyklade på en lååång tur (5,5 mil) i det fina vädret.


Min fina cykel köpte jag av en fd kollega och jag har bland annat cyklat tjejvättern (10 mil) med den:-) 

Efter att förbränt många kalorier fick vi fylla på kroppen med mat i form av en ny god pasta rätt, att den dessutom var super snabb och lätt att laga gillar jag!


Till 3 personer behöver du följande:

250 gram  färsk pasta
500 gram  kycklingfilé
1 st gul lök
10 st soltorkade tomater
1 dl hönsbuljong
2.5 dl vispgrädde
1 msk basilika, torkad
2 dl riven Västerbottensostsalt och svartpeppar

Gör så här:1. Hacka löken.
2. Strimla kycklingen.
3. Strimla tomaterna.

4. Riv osten.
5. Koka pastan enl anvisning på förpackningen
6. Bryn kycklingen med lök och tomater.

7. Tillsätt buljong och grädde och låt koka ihop i 4-5 minuter. 8. Smaksätt med basilika, salt och peppar. 
9. Låt vattnet på pastan rinna av och vänd ner osten och kycklingsåsen.
10. Blanda ihop allt och servera.


Den här rätten kommer att lagas fler gånger hos oss!
Original receptet hittade jag på Tasteline.


Om du vill skriva ut receptet som pdf så klicka på länken nedan:

Efter en härlig dag säger jag God Natt!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen