onsdag 3 december 2014

Tacotårta med köttfärs och philadelphiaost

Efter att jag har varit helt slut i kroppen efter gårdagens sjukhusvistelse blev det en koll i frys och kyl efter något till dagens middag.
Jag hittade färdigt tacokött och letade upp ett recept på tacotårta som fick bli vår mat i kväll.


Tacotårta

Det här behöver du:
1 paket stora tortillabröd
1 rund bakform med löstagbar kant. 
1 kg nötfärs
2 paket tacokryddor
2 dl vatten
1 burk tacosås
1 burk Crème fraiche
1 ask philadelphiaost

Garnering
2 st tomater i skivor (jag använde många cocktailtomater)
riven ost

Gör så här:
1. Sås 1: Fräs upp köttfärsen och tillsätt tacokryddorna och vattnet.(Eller använd färdigt kött från frysen, så värms i mikron) 
2. Sås 2: Blanda ihop crème fraiche och philadelphiaosten med tacosåsen.
3. Ta fram bakformen, börja med att lägga ett tacobröd i botten på formen sen ett lager med sås nr 1: (köttfärs)
Därefter ett tortillabröd, och sås nr 2, färs, bröd, sås osv. Avsluta med ett tortilla bröd och skiva tomaterna och lägg över brödet och riv ost över och in i ugnen på 200 grader i 20 min. Servera ihop med en sallad och lite extra tacosås.


En perfekt rätt att laga när man har ont om tid, den tar ca. 30 minuter!
Receptet hittade jag hos tasteline


Jag önskar er en God natt!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen