måndag 20 oktober 2014

Romsås till varmrökt lax

I kväll blev det god och enkel mat som bestod av varmrökt och gravad lax, till det åt vi sallad och hemmagjord romsås.

Lax är en av mina favorit fiskar och kan varieras hur mycket som helst. Jag är speciellt svag för varmrökt lax med diverse tillbehör.
Jag brukar gör romsåsen själv men har aldrig tidigare skrivit upp hur mycket av varje ingrediens jag lägger i, nu är det dokumenterat och receptet kommer nedan.




Romsås till varmrökt lax: 

Det här behöver du:
2,5 dl crème fraiche
2 msk mix caviar (Jag använder Abba:s)

schalottenlök
en nypa salt
citronpeppar

Gör så här:
Hacka löken.
Blanda lök, caviar, crème fraiche och 
salt.
Smaka av med citronpeppar och ev mer salt.

Vi hörs!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen