tisdag 14 oktober 2014

Matematiklek spöken 1-5

I dag tänker jag ge er ett tips på en matematikövning som passar extra bra så här i "Spöktider". 
Jag tillverkade materialet ifjol i samband med Halloween.

Övningen går ut på att lägga ut siffrorna 1-5 och sorterar antalet spöken som siffrorna visar. Jag har anpassade övningen till yngre barn, materialet är färgkodat, siffrorna är i olika färger och spökenas ögon och mun har samma färg som siffrorna.



Materialet består av 5 kort med siffrorna 1-5 och 15 spöken i 5 olika färger.

Vid intresse av materialet:
Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet)
Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.
På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet:-)
LÄNKEN: SPÖKMATEMATIK

Nu blir det lite arbete med förberedelse inför utvecklingssamtal som jag ska ha imorgon! 

Trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen