måndag 13 oktober 2014

Gör egna enkla presentpåsar

Nu har jag kommit in i en skapande period och just nu är det presentpåsar jag tillverkar. HÄR finns lite bilder på några påsar som jag gjorde förra helgen.

Jag har nu fotograferat steg för steg hur jag gör enkla påsar med en botten.

Du behöver papper och tejp för att göra en påse.

1. Välj ett papper som du vill använda, jag använde ett i storlek 20x20 cm.
2. Lägg pappret med mönstret neråt och vik in en kant mot mitten av pappret. 
3. Vik in den andra sidan så att de går över varandra och tejpa ihop.  
 4. Vik in pappret ca 4 cm från botten.
5. Vik in ytterkanterna så att botten öppnas.
6. Vik in en av flikarna mot mitten av botten.

 7. Vik in den andra fliken så att den går över den andra och tejpa ihop botten.
8. Färdig påse!!
9. Nu är den klar att fyllas med något trevligt!


Väljer gärna olika storlekar på pappret så att man får olika storlekar på påsarna. 


Jag har köpt mina papper hos systrarna Grene i Danmark


Jag önskar er alla en skön start på veckan!/Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen