måndag 1 september 2014

Trädgårdsinspiration på Sofiero

Som ni säkert märkt har jag haft några dagars frånvaro här, idag är första dagen sedan i torsdags som jag känner mig helt återställd.

I helgen var det mycket som hände i Helsingborg, den stora trädgårdsfesten på Sofiero och Hx festivalen i centrum, tyvärr visade sig vädret från sin sämsta sida och gårdagen regnade bort.

Jag och min syster Lotta var en sväng på Sofiero i lördags och fick inspiration till våra trädgårdar, det fanns många fina arrangemang att titta på, blombuketter och blomsterlådor att rösta på. Jag röstade på den här som Marita som har Maritas blomsterglädje i Höganäs hade gjort! 



På plats fanns många utställare som sålde växter, kläder, dekorationer odyl,  jag köpte ny växter till trädgården som ska lysa upp hösten.


Till växterna köpte jag fina odlingssäckar från Root Pouch som är tillverkade av återvunna PET flaskor, jag vet att Ernst Kirchsteiger också har sådana i sitt sortiment.



Jag blev super nöjd med säckarna och växterna, nu pryder de vår trädgård så fint.
Nu är det bara väggen bakom säckarna som ska målas:-)



Jag har inte varit på trädgårdsfesten tidigare och blev glatt överraskade av all organisation kring den och att det var så mycket att titta på och köpa. Nästa år kan de räkna med att få ett nytt besök av mig!

Nu kallar min säng, God Natt!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen