måndag 18 augusti 2014

Material: tio kompisar barn

Jag har skapat ett instagram konto, där jag kommer att ge tips på pedagogiska material och aktiviteter för förskolebarn. På instagram heter sidan malund68pedagoginspo, följ mig gärna där!
---------------------------------------------------------------------------------

Efter att ha tillverkat ett material tidigare som heter tiokompisar, fick jag en ide på att göra ett nytt med roligare bilder.


Övningen har samma syfte som det tidigare material, att träna talen som tillsammans får summa 10.

Ett passande mål från förskolans läroplan LPFÖ 98 rev 10:
Förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar sin förmåga att urskilja, uttrycka, undersöka och använda matematiska begrepp och samband mellan begrepp.

 Materialet består av brickor med tomma rutor som har ett tal bredvid och barnbilder. 

Övningen går ut på att lägga rätt antal olika barnbilder som siffrorna på brickan visar och att räkna ihop talen.



Vid intresse av materialet:


Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet)
Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.
På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet:-)

LÄNKEN:
 Tiokompisar barn

Ni får gärna lämna kommentarer på vad era barn tycker om mina material!!

Jag önskar er alla en härlig start på veckan!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen