lördag 28 juni 2014

Sunkini visning

Har ni hört talas om sunkini? Det hade inte jag gjort förrän grannen frågade om jag ville följa med på en visning.

Vad är då sunkini? Som namnet antyder har det med sol och bad att göra, det är bikinis som släpper igenom solljuset så att man slipper fula vita ränder.
Tyget är väldigt tunt och ser genomskinligt ut när man håller upp det men när man tar på sig bikinin är den absolut inte genomskinlig. 

När man har den på sig får man nästan känslan av att man är naken.
Tyget motsvarar ungefär solskyddsfaktor 8.


Bikinitopparna finns tre olika modeller: trekants topp, tub topp och topp med stöd (bygel).
Bikini trosan finns även den i tre modeller: knyt trosa, hot pants och vanlig trosa.

Jag beställde en bikini med tubtopp och hot pants i tyget som heter djungle.

Bilden är lånad hos http://sunkini.se/
Det ska bli spännande och se om den motsvarar mina förväntningar.
Har någon av er läsare erfarenhet av sunkini får ni gärna skriva om det till mig!

Vad händer ikväll? Jag ska träffa två vänner som jag lärde känna när våra äldsta killar var nyfödda (20 år) och vi var med i samma mammagrupp! Det står bland annat räkor och champagne på menyn.


Jag önskar er en trevlig lördagskväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen