måndag 10 mars 2014

Nutella pannacotta

En ny vecka med nya utmaningar har börjat och det har blivit ljusare på morgnar och kvällar, vilket gör mig piggare!

I lördags bjöd vi hem min tvillingsyster Kristina och hennes pojkvän Magnus på grillkväll. Till huvudrätt serverade vi grillad fläskfilé, potatisgratäng och sallad. Vi åt nutella pannacotta till efterrätt. Det var gott men nästa gång ska jag prova att ta i mer nutella för kraftigare smak.


Recept: Nutella pannacotta

5 portioner

Ingredienser:
5 dl vispgrädde
5 msk nutella (Nästa gång ska jag ta i lite mer nutella!)
3 gelatin blad
1 vaniljstång


Gör så här:
Lägg gelatinen i kallt vatten i 5 minuter.
Dela vaniljstången och skrapa ur vanilj fröna i en kastrull, koka grädden tillsammans med vaniljstången och fröna.
Ta bort vaniljstången.
Lägg i nutella och blanda tills nutellan har smält.
Tag upp gelatin bladen och krama ur vattnet, lägg gelatinen i den varma grädden med nutellan.

Blanda om väl och fördela i fem glas.
Ställ glasen i kylen tills pannacottan har stelnat ca fyra timmar.



Receptet hittade jag på bloggen Carinas recept.

Jag önskar er bra arbetsvecka!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen