lördag 30 november 2013

Årets första julbord de lux

På min lediga dag i går hann jag bland annat med att pyssla lite och uppvakta min vän Anette som fyllde år, de fina lyktorna som jag köpte när jag var på öppet hus på Byabetan var min present till Anette.
Pysslet bestod av att dekorera en fin tändsticksask till Anette, så här blev den:

I går kväll avnjöt vi årets första julbord på Margretetorps gästgifvaregård tillsammans med mina föräldrar och syskon. Känns lagom att börja med julbord runt advent.
Det var ett gediget julbord med väldigt mycket att välja på. Min favorit på julbord är sillen och jag fick runt 16 olika sillsorter att prova samt lax i olika former och ål. 

Under alla år som jag varit på julbord har jag aldrig sätt ett större dessert/gottebord än det som vi åt av igår. Här fanns risgrynsgröt, ostkaka, äppelkaka, spettekaka, struvor mm.     
Jag kan verkligen rekommendera er att äta julbord på Margretetorp! 

Önskar er en skön lördag kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen